בתחילת עבודה על פרויקט אני אוהבת לפרק את החומר לגורמים. להתחיל מקריאת המחזה או התסריט ולצלול למחקר מעמיק על התקופה, החברה, ההיסטוריה והתמות בהן מתעסקים. אין דבר משמח יותר מאשר למצוא את ההשראה ששווה קריאת ״אאוריקה!״. הגלגלים בראש מתחילים להסתובב ומשם הכל מתגלגל, הרעיונות מתחילים לזרום ולהתחבר לכדי שפה ויזואלית, שלא רק ״מפארת״ את הבמה או את השוט אלא תומכת ומשפיעה על כל חלק ביצירה. ה״עיצוב״ לא מסתכם בקישוטים יפים לעין, הוא יכול להיות גס, מכאיב ואפילו מחליא – כדי להעביר את הכוונה בצורה המדויקת והרלוונטית ביותר. בתהליך העבודה מול הבמאי אני חוזרת שוב ושוב לשאלה ״מה אנחנו רוצים שהקהל ירגיש״. גם אם הקהל שלי ייצא בתחושות שונות מאלו שתכננתי, ההתכווננות לרגש – היא שמעסיקה ומרתקת אותי.
דארק שייקספיר: ״ריצ׳רד השלישי״ מאת ויליאם שייקספיר.
עיצוב ותפירת שתי תלבושות תקופתיות.
מהמחזה עולה צחנת ריקבון. בעורקיהן של הדמויות זורם אמנם דם כחול, אך ריצ׳רד השלישי והמלכה אליזבת מושחתים עד העצם. שחקנים: ענבל ארז וגיא אלון. צילום: ארז עובד
״המכוער״ מאת מריוס פון מיינבורג
עיצוב תפאורה ותלבושות לתרגיל ארוך שהועלה בסמינר.
לטה, גיבור המחזה, מגלה באמצע החיים שהוא מכוער ומשם מתחיל להסתחרר. הוא עובר ניתוחים והופך לגבר החתיך בתבל, עד שפס הייצור המודרני מתחיל לייצר עוד אלפים בדיוק כמוהו. כך ייחודו הופך לטרנד החדש.
בימוי: אדוה דוידוביץ׳. שחקנים: אופיר מרדכי, יוסי קרסנטי, יעל עוזר, אדוארד סוסלוביץ׳. צילום: אבי בן זאב
״האבא״ מאת פלוריאן זלר
עיצוב תפאורה ותלבושות לתרגיל ארוך שהועלה בסמינר.
המחזה עוסק בתא המשפחתי של אנדרה, אב הלוקה בדמנציה וההתמודדות שלו ושל ביתו, אן, עם מצבו שהולך ומחמיר.
בימוי: רוני ברנט. שחקנים: נעמה מנור, יובל סקר, אופיר מרדכייב, יעל עוזר וגל יעקובוביץ׳. צילום: מתן דרעי בדש
״אכזר מכל המלך״ מאת נסים אלוני:
הצעה לתפאורה ותלבושות. סקיצות ומקט 1:25.
המחזה כתוב בשפה מקראית ומגולל את סיפורם של ירבעם ורחבעם. הראשון מורד רודף צדק והשני יורש עצר מסואב שעושה הכל כדי לשרוד. למרות המרחק, המחזה נוקב ורלוונטי גם לישראל 2021.
בתהליך העבודה חקרתי וויזואלית שילובים בין ישן וחדש וקומפוזיציות פינתיות שיעצימו את ״ההדחקות לפינה״ שחווה ירבעם במהלך המחזה – עד שבירת הכלים.
״בית ברנרדה אלבה״ מאת פדריקו גארסיה לורקה
הצעה לתפאורה ותלבושות. סקיצות ומקט 1:25.
במחזה יש התייחסות רבה למים ולכוחם המחייה והממית. מצאתי חיבור בין המים לבין יחסה של ברנרדה לחמש בנותיה.אנו מקלחים את חסרי הישע, כך שקילוח בנותיה הבוגרות מקטין, מחליש ומנוון אותן.
צילום: טל ניסים
״סוחרי גומי״ מאת חנוך לוין
הצעה לתלבושות.
אנשים קטנים ומבוזבזים.
שתי מערכות, ביניהן 20 שנה
ושום דבר שלא השתנה.
שלושת העלובים נקרעים בין הצורך באהבה לרצון בכסף וחולמים חלומות במקום לחיות.
״החולה המדומה״ מאת מולייר
הצעה לתלבושות.
את ההיפוכונדריה החלפתי בפחד מהזדקנות, קמטים ומשקל עודף. הדמויות מוקפות מנתחים פלסטיים, קוסמטיקאיות ומאמני כושר, ורודפות אחר עור מתוח ובטן מוצקה.
״הבדלה״ – סרט קצר בבימויו של חנן ברנדס
צילום: עלמא זלאיט
תאורה: רועי רוה
מייל: belkinalona@gmail.com
טלפון: 0504292232
אינסטגרם